Chiagrøt med banan og kanel

Julen begynner å nærme seg og kanelfaktoren økes. Jeg elsker kanel, og ekstra mye brukes rundt juletider.

Tidligere har jeg lagt ut en variant med cashewnøtter og bringebær. Oppskrift finner du her: Chiagrøt med cashewnøtter og bringebær.

Chia frøene er små, men har svært høyt innhold av essensielle fettsyrer, proteiner, antioksidanter, vitaminer og mineraler. Et næringsrikt superfrø altså. Fiber har det også, og av den skånsomme typen dersom du reagerer på fiber i kosten.

Chiagrøt er ypperlig turmat. Bland det i en krukke med lokk og du kan ta den med hvor enn du skal:)
Chiagrøt med banan og kanel (to porsjoner)

 

Ha mandelsmør, vann, banan og kanel i en blender og kjør til alt er godt blandet.

Ha chiafrø og linfrø i en bolle sammen med blandingen fra blenderen. Rør godt.

La det stå i 30 minutter slik at chiafrøene og linfrøene sveller.

Har du litt stæsj på toppen i form av hakket nøtter, rosiner, granola, frukt, bær, kokosflak eller annet kan du variere i det uendelige.

Leave a Reply

Jeg vil gjerne høre fra deg, legg igjen din kommentar her:)

  Subscribe  
Notify of